mesir :)

mesir . seindahh namenye . :) 

love at the first sight ? jujur aku cakap TIDAK . . first2 sampai d bumi ambia ni . bermacam2 terkeluaq dr pkran . tuh x kena ni x kena . serba kkurangan . serba x moden . serba agak kotor .seba berdebu sgt BERBEZA dgn malaysia yg sgt2 gah dgn kemodennnye , * awattt ayat karangn pmr ni weyhh . 

mmg . negara islam kat dunia agak x moden, tak bersih macam kbanyakan negara kafir , whyy ? sbb Allah nak tunjuk . bumi islamm tdak sperti syurga d dunia ttpi syurga d akhiirat . n sebaliknye ., bumi kafir sperti syurga d dunia tp akhrat kelak ?? Allah itu maha adil :)

tapi . . tapi . . baru 2 bulan lebih aku merayau kat cni , serius tak tipu . TERLALU byk ilmu yg da aku dpt . alhamdulillahh . :) bumi yg serba kkurangan serba miskin serba itu serba inilahh yg mngajar aku erti kehidupan as MUSLIM sebenar . setiap hari . setiapp hari . ulang againn . setiap harii . aku dpt ilmu yg xbolehh byg berharge nye . . xkesahh laa ilmu dr doktor, akak2 senior, dari program2 ceramahh . dari kawan2  . subhanalallahh . semua sgt mnyentuhh minda . :) membuat kite lebih terpikir , bukan setakat kita sbgai pelajar . tp as hamba Allah n umat nabi Muhammad . sudaa mula nmpak tujuan idopp . ape gne byk ilmu dunia tp ilmu akhrat zero ?? habukk pon tarakk .. 

ukhuwah yg terjalin kat sni . sgt2 seronok . caring antre stu sme lainn . sentiase btye khabar . n sume sling hormat mghormati * akak2 senior la kan. kami junior belum lagi mcm ni :P .. first2 aku smpai sni aku ingatkan semua akak2 seniorr yg sambut khadiran ktorng ialah USTAZAH . . tp bukann ,. sume bakal DOKTOR . . insyAllahh . gaye dorang , sifat dorang, pemakaian dorang , ape lagii . semua serba PERFECT . yg tdong labuh nye , purdahh nye .pehhh kelu jantung :)  culture shock jugak sbb aku BUKAN TYPE mcm tuh . insyAllahh . i wiil be ! sedang mncube :) 

tak tergambar seronok kat sni . masalah tuh mmg ade . xkann laa xde masalah kann . dgn orng2 arab yg kasar glerr . yg agak kuang asm nye . dgn keadaan susa orng2 kat sni . pengemis bersepah . lintas jln yg bolehh bwk mati sbb dorang bwk kete ke , van ke , even basikal ponn . sumpahh x tipuu . pehh . xde kat msia . ganas2 belaka . tp . tuh sume xherann laa skrang ni sbb ilmu yg dpt kat bumi ni lagi triple2 best ! :P


kat sni . budak2 melayu akhwat x boleh keluar mlm :) bahaya kate nye . if kuar malam pun msti kne ber musyrif ( ikhwah ) yg teman . bukann ngde2 or ape tp untuk kselamatn . mesir LAIN dr msia . orng2 kat snii . . bhaye2 . ^^ kdg2 ase bsalahh gak sbb asyik gne khdmat dorangg . free tnpe byrann . tp . da mmg kne mcm tuhh . trime je laaa . lagipun dpt latih dorang supye lebih btggungjwab . haha . 


yg pasti . aku da fall in love kat mesirr :) kat sni ponn xboleh ckp lepass . semue kne jage . hati , mulut . semua laa . sbb ni negara islamm kann . ngare suci :)  hope aknn dtng aku BUKAN aku yg sekarangg . teringin nak berubah kpd yg lebih baik . lebih solehah . dan kejar MUMTAZ ,. bukan hye d mate mnusia tp d mata Allahh . iAllahh . :) 


notakakiaku : sedang perbaiki hati yg KERAS, mulut yg CELUPAR, n perangai yg triple2 kasarr . 
seseorng tuh xkan berubah jd baik evenn berusaha mcmne skali pun jika tak dpt hdayah dr Allah . Allahh . hidayah prtunjukMu berada d tgn Kau ya Allahh . . aku memerlukannye untuk perbaiki dri aku :)



alexandria :)

tmpat ore2 mlyu bersatu :)

stylo kannn :)

bsame budak2 kampungg . 

mereka amat jakun bile berjumpe kami :)

No comments:

Post a Comment